Všeobecné obchodní podmínky
ke Smlouvě o poskytování softwarových služeb - systém LiDok/iArchiv

Poskytovatel:

Avetec technologies s.r.o.
se sídlem: Na Bílé pěšině 358, Unhošť, 273 51
IČO: 27164012, DIČ: CZ27164012
zapsaná v obchodním rejstříku Městským soudem v Praze, v oddílu C, vložka 101174
jednající: Ing. Radek Bošek, jednatel

I. Úvodní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí Smlouvy o poskytování softwarových služeb - systém LiDok/iArchiv.
  2. V případě rozporu mezi úpravou obsaženou v těchto Všeobecných obchodních podmínkách a úpravou obsaženou ve Smlouvě, pak je rozhodující úprava dle pořadí:
  3. I.2.1. Smlouva
    I.2.2. Všeobecné obchodní podmínky

II. Vymezení pojmů

  1. Licence: časově omezené, nevýlučné a nepřevoditelné právo užívat software.
  2. Smlouva: smlouva o poskytování softwarových služeb - systém LiDok/iArchiv, uzavřená mezi Poskytovatelem a Objednatelem.
  3. Systém / Software – Poskytovatelem dodávané služby Softwaru LiDok/iArchiv.
  4. VOP: Všeobecné obchodní podmínky.

III. Licence

  1. Poskytnutí Licence
    1. Objednatel je oprávněn současně s právem užívat software užívat elektronickou dokumentaci vztahující se k Systému.
    2. Objednatel je povinen v případě že překročí velikostní limit licence (počet uživatelů) objednat u Poskytovatele vyšší velikostní licenci, tak aby její limit nebránil dalšímu používání systému.
    3. Poskytovatel je povinen na základě písemné objednávky Objednatele Objednateli úplatně poskytnout další počet Licencí k Systému, a to za ceny a za podmínek platných ke dni přijetí objednávky, jinak za obvyklé ceny a za obvyklých podmínek, za nichž v době přijetí objednávky bude Poskytovatel Licence k Systému poskytovat jiným osobám. Smluvní strany sjednávají, že dodáním objednaných Licencí nebo akceptací objednávky Poskytovatelem, a to tou skutečností, která nastane dříve, bude takto rozšířena působnost Smlouvy na nově dodané Licence. Licence je poskytována na dobu trvání Smlouvy.
  2. Pravidla užívání Systému
    1. Objednatel
    2. (i) je povinen software užívat výlučně pro své vnitřní účely v souladu s účelem, pro které byl software vytvořen,

      (ii) není oprávněn software šířit, kopírovat nebo jiným způsobem umožnit jeho užívání jinými osobami, nebude-li smluvními stranami předem písemně sjednáno jinak,

      (iii) není oprávněn bez předchozího výslovného písemného souhlasu Poskytovatele převést zcela nebo částečně práva k softwaru poskytovaná Smlouvou nebo k jejich
      části na jakoukoli třetí osobu, nebude-li smluvními stranami předem písemně sjednáno jinak.

    3. Objednatel bere na vědomí, že k řádnému užívání Systému je zapotřebí, aby Systém užíval za pomocí hardwaru a softwaru, splňujícího požadavky písemně stanovené Poskytovatelem dle individuálního doporučení Poskytovatele.
    4. Objednatel je povinen Poskytovateli neprodleně písemně mailem oznámit každou změnu, která má nebo by mohla mít vliv na jeho užívání Systému.
    5. Objednatel si je vědom toho, že Systém je softwarové dílo a jako takové reaguje na okolnosti působící na něj během jeho činnosti, přičemž tyto jeho reakce mohou spočívat v nepředvídaných přerušeních prováděné akce, v potřebě zadání opakovaného příkazu k provedení akce či v jiných potížích při jeho užívání a provozování. Smluvní strany shodně konstatují, že takovéto ojedinělé reakce Systému, přechodného rázu, nemohou být a nebudou považovány za vadu Systému. Poskytovatel je však povinen poskytnout Objednateli veškerou možnou odbornou pomoc při překonávání takovýchto situací.

IV. Poskytování záručního servisu Softwaru

  1. Provozní doba pro hlášení požadavků v rámci této služby je v pracovní dny od 9:00 do 17:00.
  2. Provozní doba pro plnění této služby je v pracovní dny od 9:00 do 17:00, přičemž 1 pracovní den reprezentuje 8 pracovních hodin.

V. Technická ustanovení

  1. Dostupnost služby
    1. Služba poskytování softwarových služeb - systém LiDok/iArchiv je dostupná přes síť Internet a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Poskytovatel garantuje dostupnost minimálně 97 %. Údržba systému bude prováděna přednostně v časech od 23:00 do 5:00 hod.
    2. Služba je dostupná z jakéhokoliv místa, podmínkou je zařízení (počítač) plnohodnotně připojený do mezinárodní sítě Internet a internetový prohlížeč.
  2. Bezpečnost služby
    1. Služba provozována v profesionálním hostingovém centru. Služba je poskytována pomocí zabezpečeného protokolu: Hypertext Transfer Protocol Secure - https, který Stránka 3 z 5 používá 128-bitové šifrování a je průmyslových standardem v oblasti zabezpečeného připojení webových aplikací. Pro jeho použití je potřeba, aby klientská zařízení akceptovala tento protokol.
    2. Přístupové údaje jsou uživateli předána při nastavení systému osobně nebo předávána formou emailu/SMS. Objednatel musí zajistit jejich bezpečné uchování.
  3. Zálohování dat
    1. Provádí se denní zálohy a tyto archivujeme za posledních 14 dnů, jsou uložené jednou ve stejném datovém centru a podruhé v geograficky odděleném datovém centru.
  4. Plánované odstavení služby
    1. Služba je dostupná kromě doby plánovaných odstavení z řady důvodů nejčastěji se jedná o update systému LiDok/iArchiv.
    2. Poskytovatel je povinen Objednatele předem informovat o plánovaném odstavení služby a to mailem na adresu kontaktu Objednatele 1-2 pracovní dny předem.
  5. Definice výpadku služby
    1. Výpadek služby je definován jako kompletní přerušení poskytování služby minimálně na 15 minut a to z důvodů, které jsou prokazatelně na straně poskytovatele služby a nejsou způsobeny vyšší mocí
    2. Výpadkem rozhodně nejsou:
    3. - chybná konfigurace připojení lokální sítě (LAN) Objednatele do sítě internet

      - výpadky připojení k internetu na straně Objednatele

      - výpadky napájení elektřinou na straně Objednatele

    4. Pokud je služba dostupná, ale vykazuje sníženou funkčnost nebo je odezva služby pomalá nejedná se o výpadek služby.
  6. Předání dat ze systému
    1. Poskytovatel nesmí data poskytnout třetí osobě bez souhlasu Objednatele e-mailem. Data ze systému lze třetí osobě poskytnout jen v podobě a rozsahu, který stanoví uživatel. Poskytovatel smí anonymní data použít pro potřeby rozvoje svých služeb.
    2. V případě ukončení smlouvy o poskytování služby může Objednatel písemně požádat Poskytovatele o export dat ze systému Poskytovatele a jejich předání v dohodnuté formě.
    3. Poskytovatel je povinen data po převzetí Objednatelem ze systému.
    4. Služba exportu a předání dat ze systému včetně následného odstranění ze systému je zpoplatněna částkou 15.000 Kč + DPH

VI. Ostatní ustanovení

  1. Reference
    1. Poskytovatel je oprávněn zveřejnit, že Objednatel je uživatelem Služby ve svých informačních a reklamních materiálech či referenčních listech a tuto informaci je oprávněn rovněž sdělovat prostřednictvím internetu nebo jiných prostředků komunikace (dále jen „Reference“). Za tímto účelem je oprávněn použít též aktuálního loga Objednatele či jeho knihovny, popř. jeho stručnou charakteristiku.
    2. Způsob použití Reference nesmí snižovat dobré jméno Objednatele.
  2. Důvěrné informace
    1. Smluvní strany se vzájemně zavazují zachovávat mlčenlivost o všech podstatných skutečnostech získaných při své činnosti vyplývající ze Smlouvy a VOP, a to zejména o skutečnostech, které tvoří jejich obchodní tajemství a důvěrné informace, vyjma poskytování informací dle příslušných právních norem např. Zákon 106/1999 Sb.
    2. Za důvěrné informace smluvní strany považují ty skutečnosti provozní či obchodní povahy, které se kterákoli smluvní strana dozví v souvislosti s činností dle této Smlouvy, které nejsou veřejně dostupné.
    3. Pod pojem důvěrné informace smluvní strany zahrnují i obchodní tajemství, kterým se ve smyslu § 504 občanského zákoníku rozumí konkurenčně významné, určitelné, ocenitelné a v příslušných obchodních kruzích běžně nedostupné skutečnosti, které souvisejí se závodem a jejichž vlastník zajišťuje ve svém zájmu odpovídajícím způsobem jejich utajení.
    4. Za porušení důvěrných informací je kvalifikováno jednání, jímž jedna smluvní strana jiné osobě neoprávněně sdělí, zpřístupní, pro sebe nebo pro jiného využije důvěrné informace získané při své činnosti od druhé smluvní strany, pokud je to v rozporu se zájmy druhé smluvní strany, a učiní tak bez jejího souhlasu.
    5. Touto povinností mlčenlivosti jsou smluvní strany vázány po dobu trvání skutečností zakládajících tuto povinnost mlčenlivosti, pokud nebudou mlčenlivosti zproštěny nebo se nestanou dané informace veřejně dostupnými.
    6. Smluvní strany jsou povinny zachovávat mlčenlivost ohledně veškerých důvěrných informací i po skončení Smlouvy.

VII. Závěrečná ustanovení

  1. VOP jsou vždy platné a účinné do dne účinnosti nových VOP, nahrazujících dosavadní VOP.
  2. Poskytovatel je oprávněn změnit jednostranně tyto VOP. Poskytovatel je povinen bez zbytečného odkladu zveřejnit novou verzi VOP na svých internetových stránkách a zašle novou verzi nebo informaci o ní Objednateli na jeho e-mailovou adresu. Objednatel je povinen se s novelizovanými VOP seznámit. Přijímá-li Objednatel nadále služby či jiné plnění poskytované ze strany Poskytovatele, stávají se pro něj novelizované VOP závaznými okamžikem a s účinností ode dne, kdy službu nebo plnění přijal.
  3. Objednatel má možnost tuto změnu obchodních podmínek odmítnout, a to formou výpovědi s výpovědní dobou 3 měsíců, která začíná běžet okamžikem doručení výpovědi Poskytovateli. Po dobu výpovědní lhůty platí původní znění obchodních podmínek. Pokud Objednatel neučiní výpověď ve lhůtě 15 dnů ode dne oznámení o změně těchto obchodních podmínek, pak se má za to, že tato druhá smluvní strana se změnou obchodních podmínek souhlasí.